Omicron News: مطالعه نشان می دهد که نوع جدیدی ممکن است باعث عفونت مجدد بیشتر در میان بازماندگان کووید شود


نیویورک – دانشمندان آفریقای جنوبی هشدار می دهند که به نظر می رسد عفونت مجدد در بین افرادی که قبلاً با کووید-19 مبارزه کرده اند با نوع جدید omicron نسبت به جهش یافته های قبلی کروناویروس محتمل تر است.

یک گروه تحقیقاتی عفونت‌های مجدد را در آفریقای جنوبی زیر نظر داشتند و جهشی را با ورود omicron گزارش کردند که آن‌ها مانند دو نوع قبلی، از جمله نوع دلتای فراعفونی، در سراسر کشور مشاهده نکرده بودند.

این یافته‌ها که پنجشنبه به صورت آنلاین منتشر شد، مقدماتی هستند و هنوز مورد بررسی علمی قرار نگرفته‌اند. همچنین محققان نگفتند چه نسبتی از عفونت‌های مجدد به عنوان موارد omicron تأیید شده است – یا اینکه آیا آنها باعث بیماری جدی شده‌اند.

اما زمان اوج عفونت مجدد نشان می دهد که omicron “شواهد قابل اثباتی در سطح جمعیت برای فرار از مصونیت از عفونت قبلی را نشان می دهد.”

یکی از محققان، آن فون گوتبرگ از دانشگاه ویتواترزند، روز پنجشنبه در یک نشست توجیهی سازمان بهداشت جهانی گفت: «عفونت قبلی برای محافظت در برابر دلتا استفاده می‌شد، و اکنون با omicro، به نظر نمی‌رسد که چنین باشد.

بیشتر: بایدن کمپین آزمایشی و تقویت کننده COVID-19 زمستانی را راه اندازی کرد

این مطالعه همچنین محافظت ارائه شده توسط واکسیناسیون را بررسی نکرد. واکسن‌های ویروس کرونا لایه‌های مختلفی از پاسخ ایمنی را تحریک می‌کنند، برخی برای جلوگیری از عفونت و برخی دیگر برای جلوگیری از بیماری‌های جدی در صورت آلوده شدن فردی.

فون گوتبرگ گفت: “با این حال، ما معتقدیم که واکسن ها همچنان در برابر بیماری های جدی محافظت می کنند.”

دکتر. مایکل رایان، رئیس بخش اورژانس سازمان جهانی بهداشت، گفت که عفونت مجدد در بینی ظاهر می شود اما لزوماً منجر به بیماری جدی نمی شود، در حالی که واکسن ها به طور کلی به محافظت از بقیه بدن کمک می کنند.

رایان گفت: «داده‌هایی که ما واقعاً می‌خواهیم ببینیم درباره شدت عفونت است و اینکه آیا واکسن‌ها در برابر بیماری‌های جدی، بستری شدن در بیمارستان و مرگ محافظت می‌کنند یا خیر». و در این مرحله دلیلی وجود ندارد که باور کنیم این کار را نخواهند کرد. ما هنوز جزئیاتی نداریم.’

آخرین نوع آن بیش از یک هفته پیش توسط دانشمندان آفریقای جنوبی و بوتسوانا کشف شد و اکنون در چندین کشور یافت شده است. هنوز چیزهای زیادی در مورد نوع جدید ناشناخته است، از جمله اینکه آیا این واکسن مسری تر است یا خیر، همانطور که برخی مقامات بهداشتی گمان می کنند، آیا این بیماری مردم را به شدت بیمار می کند، و اینکه آیا می تواند واکسن را خنثی کند یا خیر.

اما آگاهی از میزان محافظت از عفونت قبلی بسیار مهم است، به ویژه در بخش هایی از جهان که بخش بزرگی از جمعیت هنوز واکسینه نشده اند.

پل هانتر، استاد پزشکی در دانشگاه آنگلیا شرقی، در پاسخی کتبی به این یافته ها گفت: این مطالعه نشان می دهد که “omicron می تواند به طور قابل توجهی بر ایمنی طبیعی و احتمالاً ناشی از واکسن غلبه کند.” میزان “هنوز نامشخص است، اگرچه شک وجود دارد که این یک شکست کامل باشد.”

حق چاپ © 2021 توسط آسوشیتدپرس. تمامی حقوق محفوظ است.