راهنمای انواع روغن موتور خودرو

فهرست مطالب

خودروهای چینی معمولاً با قیمت مناسبی عرضه میشوند که این امر میتواند نظر مثبت بسیاری از متقاضیان را برای خرید جلب کند. همچنین برخی از شرکتهای خودروسازی چینی، برای ورود به بازار جهانی تلاش کردهاند تا با کیفیت بالا و استفاده از تکنولوژیهای جدید، خودروهایی را عرضه کنند که به لحاظ کیفیت و امکانات قابل مقایسه با خودروهای برندهای معروف باشند. برخی از شرکتهای سازنده روغن موتور، با استفاده از تکنولوژیهای بالا و افزودنیهای مفید به روغنهای تصفیهشده، کیفیت و کارایی آنها را افزایش میدهند. بخصوص که تجربه تلخ چند سال اخیر در خصوص عرضه بسیار محدود برخی از ماشینهای جدید، مردم را تا حدودی نسبت به خرید گزینههایی تازه وارد بدبین کرده است. البته در سال 2019 یک موتور قویتر 1.6 لیتری هم برای جتور معرفی شده بود که انتظار میرفت گروه بهمن از آن نسخه برای نمونه عرضه شده در کشور استفاده کند اما با این حال موتور 1.5 لیتری انتخابی هم یک مزیت دارد و آن اینکه با پیشرانه مورد استفاده در چری آریزو و تیگو یکسان است. خودروهای تازه واردی مثل کی ام سی و دیگر محصول جدید گروه بهمن بنام دیگنیتی پرایم در کنار کراساوورهای قدیمیتر نظیر چری تیگو 7 هم میتوانند کم و بیش به عنوان رقبای چطور از سرقت خودرو جلوگیری کنیم؟ – آکادمی مالی مسعود فیدلیتی مطرح باشند. &;​​ ​​​​.


خودرو دیگنیتی

تارا بخریم یا شاهین؟ (مقایسه کامل گرانترین سدان ایرانی) - بلاگ شیپور در جعبه دنده نیمه خودکار تعویض دنده بهطور خودکار انجام میپذیرد؛ ولی درعینحال راننده میتواند دندهها را کم و زیاد کند. در این رده قیمتی رقبای نزدیک به فیدلیتی کم نیستند. ماشین فیدلیتی گروه بهمن نیز از نظر لیست امکانات یکی از کاملترین ماشینهای رده قیمتی خودش محسوب میشود و با ارائه انواع و اقسام گزینههای رفاهی و ایمنی برای راننده و سایر سرنشینان جای گله و شکایتی باقی نگذاشته است. هر دوی این خودرو ها توانایی حرکتی متوسطی دارند و اگر دنبال هیجان هستید دنا پلاس توربو اتوماتیک و حتی کیا سراتو دسته دوم می توانند رانندگی پرشتاب تری ارائه کنند و اگر به کراس اوور ها علاقه دارند ام وی ام ایکس ۲۲ اتوماتیک و ام وی ام ایکس ۲۲ پرو دنده ای می توانند انتخاب های جایگزین در این رده قیمتی باشند. شتاب تارا بیشتر است، ولی هر دو خودرو میتوانند حداکثر با سرعت ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت حرکت کنند. طراحی چراغهای عقب نیز شاهکاری برای خود محسوب میشود که البته در مدل جدید تارا سال اصلاح شده و طرح قابل قبولتری پیدا کرده است. اما نباید فراموش کرد که گروه بهمن جزو برندهای خوشنام و معتبر کشورمان محسوب میشود و قراردادهای امیدوارکنندهای در خصوص داخلیسازی و مونتاژ بسیاری از قطعات (حتی پیشرانه) فیدلیتی مطرح شده است.


خودرو دنا پلاس

در واقع جتور یکی از زیر مجموعههای چری محسوب میشود که در ایران با نام فیدلیتی شناخته میشود. در واقع این تغییر ایجاد شده تا مشکلاتی مانند داغ شدن گیربکس در ترافیکهای سنگین و سربالایی، حل شود. در واقع اگر قرار باشد با شرکت در طرح فروش اقساطی فیدلیتی صاحب کراس اووری با کیفیت ساخت پایین و استهلاک بالا شوید، این معامله هیچ سودی برای شما در پی نخواهد داشت. طبق نتایج آزمون تصادف، شاهین توانسته است ۳ ستاره از موسسه ایمنی یورو انکپ بگیرد و ٣ ستاره یعنی خودرو از نظر ایمنی و کیفیت در جایگاه خوبی قرار دارد. نکته دیگر اینکه طراحان فیدلتی موفق شدهاند با استفاده از رینگهای جذاب، جلو پنجره بزرگ، سپرهای اسپرت و خطوط پویا در قسمتهای مختلف، وقار و ابهت را با جاذبههای جوانپسندانه ترکیب نمایند و نتیجه این شده که ظاهر فیدلیتی برخلاف دیگنیتی “که بیشتر جوانان را هدف قرار داده” با تمامی سنین و سلایق هماهنگ است.شاید تنها نکته منفی طراحی که همچنان در میان خودروسازان چینی شایع است، عدم دستیابی به اصالت در ظاهر باشد که البته طبق مشاهدات عینی، این مورد هم برای نسل امروزی به اندازه ما قدیمیها مهم به نظر نمیرسد! البته مصرف سوخت 7.5 لیتر در صد کیلومتر در شرایط ترکیبی برای استانداردهای روز جهان عدد چندان شگفتانگیزی به حساب نمیآید اما در هر صورت به نسبت جثه و وزن نه چندان سبک ماشین، میتوان گفت که راضیکننده است.از دیگر مشخصات فنی فیدلیتی میتوان به سیستم تعلیق مکفرسون جلو و چند اتصالی مستقل عقب اشاره نمود که نوید یک سواری قابل قبول را به ما میدهند.


روغن موتور خودرو

همچنین جعبه دنده دوکلاچه فیدلیتی هم برای شهر کوهپایهای و پرترافیک همچون تهران میتواند مقدرای پر استهلاک باشد و بهتر است که در ترافیکهای طولانی در سربالاییها جعبه دنده در حالت دستی قرار گیرد.فیدلیتی از لحاظ مصرف سوخت هم شرایط قابل قبولی دارد. فیدلیتی پرایم دارای مصرف سوخت ۷.۵ لیتر در صد کیلومتر در شرایط ترکیبی است همچنین میتوان به سیستم تعلیق مکفرسون جلو و چند اتصالی مستقل عقب اشاره کرد. زیر کاپوت فیدلتی گروه بهمن یک پیشرانه 1.5 لیتری توربو به کد با توانایی تولید حداکثر 155 اسب بخار قدرت و 230 نیوتنمتر گشتاور قرار گرفته و این نیروی تولیدی به کمک یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک دوکلاچه به چرخهای جلو منتقل میشود. هرچند موتور شاهین به دلیل بهرهمندی از توربوشارژ گشتاور بیشتری تولید میکند اما بهطورکلی، به دلیل تکنولوژی قدیمی و سرسیلندر هشت سوپاپ، بازدهی پایینی دارد. فیدلیتی نیوپرایم از همان پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ قبلی نیرو میگیرد و ۱۵۵ اسببخار قدرت و ۲۳۰ نیوتنمتر گشتاور تولید میکند. علاوه بر این تورم و نوسانات قیمت ارز نیز به قیمت خودروها اضافه میکند. یکی از اصلیترین عوامل مشترک بر تعیین قیمت خودروها ازجمله قیمت تحریمهای آمریکا علیه ایران است که باعث افزایش هزینه تمام شده قطعات و تجهیزات وارداتی شده و در نتیجه قیمت خودروها نیز افزایش مییابد.