زانو درد؛ جامعترین بررسی دلایل، علائم و درمان

2001 نرمشهای کششی و حرکات اصلاحی فیزیوتراپی با تقویت عضلات و افزایش انعطافپذیری و پایداری زانودرد را در حد چشمگیری کاهش میدهد. فیزیوتراپی معمولاً بخشی از برنامه مدیریت کمردرد است. این روش در تأیید منشأ درد مفید است و همراه با توانبخشی در تشخیص استفاده می شوند و پیش بینی کننده نتایج جراحی هستند. بسته به تشخیص بیماری فرد، برخی از درمانها ممکن است موثرتر از بقیه باشند. معمولاً پزشک می تواند کمردرد را بر اساس اطلاعات جمع آوری شده از شرح حال پزشکی و معاینه فیزیکی تشخیص دهد و آزمایش بیشتری لازم نیست. گاهی اوقات پزشکان می دانند چه چیزی باعث کمردرد می شود اما نمی دانند که دقیقاً در کجا اتفاق می افتد، بنابراین از تصویربرداری برای تعیین دقیق تر منشأ استفاده می شود. سیاتیک به فشرده شدن عصب سیاتیک گفته میشود که اغلب ناشی از دیسک فتق یا خار استخوان است. یکی اینکه در بسیاری از موارو درد ارنج خود را ممکن است به صورت درد روی دست و یا حتی درد بازو نشان دهد . هرچه این ماهیچه ها تحرک بیشتری داشته باشند، کمر می تواند به میزان بیشتری بدون آسیب حرکت درمان زانو پرانتزی کند.

ژلی که به زانو تزریق میشود حاوی هیالورونیک اسید است.

شایع ترین داروهای بدون نسخه (Over-the-counter/OTC) عبارتند از آسپرین (Aspirin) (به عنوان مثال بایر (Bayer))، ایبوپروفن (Ibuprofen) (به عنوان مثال ادویل (Advil))، ناپروکسن (Naproxen) (به عنوان مثال الیو (Aleve)) و استامینوفن (Acetaminophen) (به عنوان مثال تایلنول (Tylenol)). به عنوان مثال اگر نشستن طولانی مدت در ماشین یا پشت میز درد را بدتر می کند، یک تایمر تنظیم کنید، هر 20 دقیقه بلند شوید و راه بروید یا به آرامی بدن خود را کش دهید. ژلی که به زانو تزریق میشود حاوی هیالورونیک اسید است. اگر سندرم تونل رادیال دارید، مشکل در عصب رادیال است که از طریق تونل رادیال نزدیک قسمت خارجی آرنج عبور میکند. در صورتی که این مراقبت ها به از بین رفتن علائم كمک نکنند، متخصص ارتوپدی روش های درمانی دیگری را پیشنهاد می کنند. با بالا رفتن سن مشکلات و بیماری های متعددی برای یک فرد ایجاد می شود؛ زانو درد یکی از شایع ترین مشکلاتی که بسیاری از افراد مسن را درگیر خود کرده است. اگر درد بیمار شدید باشد، طی دو یا سه ماه بهبود نیابد و با درمان های غیر جراحی بهتر نشود، ممکن است آزمایش تصویربرداری تشخیصی انجام شود. احساس درد زانو در ابتدا ممکن است فقط در طی فعالیتهای خاص باشد و با گذشت زمان یا بدتر شدن شرایط، حتی در حالت استراحت نیز ایجاد شود. ​​​​!

2. ویتامین : ویتامین یک آنتیاکسیدان قوی است که در روند بهبود بافت های بدن و سلامت زانوها نقش دارد. آزمایشات تصویربرداری نیز برای بیمارانی که تحت عمل جراحی قرار می گیرند استفاده می شود تا پزشکان و جراحان از قبل بتوانند برای این پروسه جراحی برنامه ریزی کنند. عمل استامینوفن با تداخل در سیگنال های درد ارسال شده به سمت مغز انجام میشود. هر نوع دارویی خطرات و عوارض جانبی احتمالی خود را به همراه دارد. اگر بیمار مطمئن نیست که کدام نوع مراقبت از خود برای او بهترین است، بهتر است با با پزشک مشورت کند. محافظت از پوست هنگام اعمال گرما یا یخ برای جلوگیری از آسیب بافتی بسیار مهم است. احساس شنیدن صدایی مانند قیژقیژ از زانو یا احساس ساییده شدن زانو در هنگام حرکت دادن آن. اگر ایستادن باعث تشدید درد می شود، از کارهایی که نیاز به ایستادن دارند – مانند شستن ظروف روی سینک – خودداری کنید. بهرهگیری از بریس: برای اینکه دامنه حرکتی دست راست تا حد زیادی کاهش پیدا کند و همینطور از دردی که در این ناحیه ایجاد شده کاسته شود، بهترین کار استفاده از ابزارهای کمکی همچون بریس است؛ زیرا باعث میشوند دست به شکل ثابت باقی بماند.

بسیاری از افراد معتقدند که ترکیبی از درمان ها بهترین روش ممکن است. گاهی اوقات برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر در مورد علت درد بیمار، اسکن تصویربرداری مورد نیاز است. لولههای کوچکی به نام گشاد کننده با افزایش قطر برای بزرگ کردن تونل به مهره استفاده میشود. انجام فعالیت سنگین: فعالیت سنگین و خارج از توانایی انسان اگر بدون آمادگی قبلی و به صورت ناگهانی انجام شود، به کمر فشار وارد کرده و باعث گرفتگی عضلات و ایجاد درد میشود. آسیب های فیزیکی: ضربات شدید و آسیبهای مستقیم به ناحیه کمر میتوانند باعث پارگی دیسکها شوند. اگر دچار دیسک کمر با کمر درد شدید لازم است که از بعضی از مواد اجتناب کنید و به عبارت دیگر رژیم غذایی مناسبی بگیرید. بسیاری از حملات کمردرد را می توان با اجتناب کوتاه مدت از انجام فعالیت های شدید بهبود بخشید. درمان کمردرد مبتنی بر مراقبت های خانگی، درمان های دارویی، مراقبت های جایگزین یا حتی جراحی است.