رژیم کتوژنیک Diaries

رژیم کتوژنیک 28 روزه رایگان کتوزیس یا کتوز یک مدلِ متابولیک(سوخت و ساز) است و زمانی اتفاق میافتد که با کاهش مصرف کربوهیدرات، گلوکز (قند) بدن را که منبع اصلی انرژی برای سلولها است محدود شده و در عوض از چربی به عنوان سوخت استفاده میشود. این یک رژیم غذایی بسیار کم کربوهیدرات، پروتئین متوسط و چربی بالا است. در یک متاآنالیز 13 کارآزمایی کنترل شده تصادفی مختلف که در سال 2013 انجام شد ، محققان دریافتند که افرادی که رژیم های کتوژنیک را دنبال می کنند ، 2 پوند بیشتر از افراد تحت رژیم های کم چربی بیش از 1 سال از دست دادند. فراموش نکنید معایب این رژیم در مقایسه با مزایای آن بسیار محدود است و اگر زیر نظر یک متخصص تغذیه رژیم بگیرید میتوانید از بروز مشکلات آتی پیشگیری کنید. ​This ᠎data h᠎as been done wi th GSA Cont​en​t Genera tor  DEMO!

ثبت نام رژیم کتوژنیک در رژیم کتوژنیک، بدن با مصرف چربی زیاد و کربوهیدرات بسیار کم، عملاً قند بسیار محدود دریافت می کند. رژیم کتوژنیک هم همانند رژیم گیاهخواری دارای فوایدی برای شما است، از جمله این فواید میتوان به کاهش وزن، کنترل قند خون، کاهش LDL و فواید زیاد دیگر اشاره کرد. این رژیم که به سومین رژیم سریع دنیا تبدیل شده است، یک شعار دارد و آن هم کربوهیدرات کم، چربی زیاد (Low Carb, High Fat) است و با توجه به این شعار، روش کار این رژیم نیر کاملا نمایان میشود. اگر به دیابت نوع یک یا دو مبتلا هستید، این رژیم برای شما مجاز نیست، زیرا حالت کتو اسیدوز ایجاد میکند که به کبد، کلیه و مغز ممکن است آسیب میرساند و اگر این عوارض سریع درمان نشود ممکن است منجر به مرگ شود.

مردم اغلب از رژیم کتوژنیک برای کاهش وزن استفاده میکنند، اما برای افرادی که مبتلا به بیماریهایی مانند صرع هستند هم مفید واقع میشود. در واقع با هر وعده چیت یا تقلب در کتوژنیک، رژیم کتوژنیک شما به پله اول بر میگردد. این رژیم به همراه متخصص تغذیه اختصاصی ارائه می شود تا سوالات شما را در حین رژیم پاسخ دهد. ورزشکاران در تمرینات جدی و سخت به عضلهسازی نیاز دارند و کتو نمیتواند چنین چیزی را تضمین کند. در نتیجه شروع به تجزیه چربی انرژی می کند. این رژیم برای کسانی که به تازگی رژیم را شروع کردهاند مناسب است. پیشنهاد میکنیم برای بهبود شرایط از رژیم مدیترانه ای استفاده کنید. برای اینکار میتوانید وارد سایت نوبتدهی آنلاین دکترتو شوید، از دکتر تغذیه ای که در دسترس هستند و یا نظرات کاربران درباره آنها مثبت است، نوبت حضوری دریافت کنید.

اگر این نوع رژیم غذایی با دقت برنامه ریزی نشود، گیاهخواران را در معرض انواع کمبودهای تغذیه ای قرار می دهد. رژیمهای کتوژنیک چرخهای یا هدفمند روشهای پیشرفتهتری هستند و عمدتاً توسط بدنسازان یا ورزشکاران مورد استفاده قرار میگیرند. گفتیم که در رژیم کتوژنیک کربوهیدراتها به کمتر از نصف میرسند و چربیها به عنوان سوخت اول بدن مورد استفاده قرار میگیرند. این افت انسولین موجب آزاد شدن اسیدهای چرب بیشتری از بافت چربیها و آزاد شدن آنها به عنوان سوخت میشود. این نوع میوه ها کربوهیدرات خالص یا قابل هضم کمی دارند، بنابراین ورود آنها هم به رژیم کتو آزاد است. مصرف کشک نیز مفید است یا اینکه از نصف پیمانه پروتئین آب پنیر در شیک یا ماست استفاده کنید تا پروتئین دریافتی روزانه خود را افزایش دهید.

وعدههای بر پایه تخم مرغ نیز همچنین گزینه خوبی هستند نظیر املت یا تخم مرغ و بیکن . مصرف مواد غذایی مانند گوشت، ماهی، تخم مرغ، سبزیجات، میوههای کم کربوهیدرات و چربیهای سالم مانند روغنهای نباتی و آووکادو تشویق میشود. در رژیم گیاهخواری وگان، تنها مواد غذایی گیاهی مانند سبزیجات، میوه ها و غلات مصرف می شود و محصولات حیوانی مانند انواع گوشت ها، تخم مرغ و لبنیات حذف می شوند. این کار به بدن شما بیاموزد که قبل از حذف کامل کربوهیدراتها، چربی بیشتری بسوزاند. مواد غذایی فرآوری شده: بهتر است مصرف مواد غذایی بسته بندی شده را محدود و مواد غذایی کامل و فرآوری نشده را جایگزین آن نمایید.

آجیل را جایگزین آووکادو کرده و به جای انواع ماهی و گوشت قرمز که گرانتر هستند از مرغ و گوشتهای ارزانتر استفاده کنید. شما میتوانید در وعدههای خود از گوشتهای کمچرب مانند گوشت مرغ، ماهی، گوشت قرمز و تخممرغ استفاده کنید زیرا که منابع اصلی پروتئین هستند. این شامل مصرف میوهها، سبزیجات، غلات، ماهی، زیتون و روغن زیتون میشود. مصرف میوهها و سبزیجات هم در این نوع از رژیم کتوژنیک شامل سبزیجات غیر نشاستهای مثل هویج، بروکلی و اسفناج و میوههایی مثل توت و ملون که کمکربوهیدرات هستند میشود. میوه: همه میوه ها، به جز بخش های کوچکی از انواع توت ها مثل توت فرنگی. شروع رژیم کتوژنیک میتواند چالش برانگیز باشد، درصورتی که قصد اجرای این برنامه رژیم را دارید، بر خلاف بسیاری از رژیم ها، توصیه اکید داریم که زیر نظر متخصص تغذیه این کار را انجام دهید.

هر چند که در رژیم اصولی و طبق برنامه، نیازی نیست که به هیچ وجه کالری شماری انجام دهید و مقدار غذایی که مصرف می کنید به هیچ عنوان کم نیست. رژیم کتوژنیک یک رژیم غذایی بسیار کم کربوهیدرات و پرچرب است. توجه: این مطلب یک توصیه پزشکی یا دارویی نیست! میتوان مقدار اندکی روغن MCT جهت کمک به رفع یبوست یا افزایش میزان کتوز تجویز کرد. مطمئن شوید که مقدار زیادی آب بنوشید تا به بدنتان کمک کند تا با این علائم کنار بیاید. اگر قصد دارید که از رژیم استفاده کنید، باید نظر کارشناسان خبره را در این خصوص جویا شوید.

چرا که بدن تمامی کربوهیدرات و قند مصرفی در موارد غیر رژیمی را به خود جذب کرده و فرآیند آنفولانزای کتویی از ابتدا برای بدن رخ می دهد. آنفولانزای کتو عین واقعیت است. در علم تغذیه، به موارد کمی در رابطه با فواید بی نظیر رژیم های کم کربوهیدرات و کتوژنیک برای سلامتی اشاره شده است. کتو برای کسانی که به مشکلاتی در پانکراس، کبد، تیروئید یا کیسه صفرا مبتلا هستند، بی خطر نخواهد بود. یک مطالعه نشان داد که رژیم کتوژنیک ممکن است یک درمان مکمل بی خطر و مناسب برای استفاده در کنار شیمی درمانی و پرتودرمانی در افراد مبتلا به سرطان های خاص باشد. این رژیم به این صورت است که باید یک روز در میان روزه بگیرید و در ایام غیر روزه هم به طور معمول برنامه غذایی را داشته باشید که از قبل دارا بودید.

و این شرایط در تمام دوران زندگی به همین منوال باقی میماند، و در میان زنان مسن ابتلا به میگرن دو برابر مردان است. درحالیکه این علائم در حدود دو سوم افراد مسن از بین میرود ولی در ۳ تا ۱۰٪ آنها باقی میماند. مصرف میزان بالای چربی در این رژیم غذایی ممکن است خطر بیماریهای قلبی را در برخی افراد افزایش دهد اما در این مورد مطالعه علمی دقیقی انجام نشده است. استفاده از رژیم گیاهخواری با کاهش خطر بیماری هایی مثل بیماری های قلبی عروقی، دیابت، برخی سرطان ها و بیماری های مزمن دیگر همراه است. به عنوان مثال نتایج یک پژوهش نشان داد که رژیم گیاهخواری تا 75 درصد، خطر فشار خون بالا و تا 78 درصد، خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش می دهد.

یک مادر باردار تنها به اندازهای باید وزن اضافه کند که فرزندش برای رشد به آن نیاز دارد و نه بیشتر. دیابت : مطالعات جدیدی که انجام شده نشان میدهد این رژیم غذایی برای مقابله با چاقی و دیابت بسیار مفید است. پس در زمان استراحت، بدن میتواند عملیات هضم را با آرامش بیشتری انجام دهد. رژیم کتوژنیک ممکن است به روش های مختلف از جمله تقویت سوخت و ساز بدن و کاهش اشتها باعث کاهش وزن شود. پیروی از رژیم کتوژنیک موثرترین راه برای ورود به کتوزیس است. یکی از ابتداییترین و سادهترین روشها برای دریافت کد تخفیف دکتر کرمانی، دریافت آن از طریق سایت موپُن میباشد. دلیل آن هم این است که در رژیم کتو با کمبود فیبر مواجه هستیم و به همین دلیل این اختلال به وجود میآید.

امکان از دسترفتن دورههای پریود یا نامنظمشدن آن با رعایت رژیم کتوژنیک وجود دارد. به این کار روزهداری متناوب یا Intermittent Fasting گفته میشه. رژیم در ماه رمضان در این ماه ضروریه چرا که اگر موارد متناسب با این برنامه ها در ماه رمضان رعایت نشه متابولیسم بدن کند میشه بنابراین نیازهای انرژی بدن به طور خودکار کاهش مییابد. این موارد باعث شده است تا رژیم کتو پلاس توسط خانم بهاره غفاری معرفی شود که نسخه بهینه سازی شده رژیم کتوژنیک است. در بعضی موارد نیز استفاده از رژیم کتوژنیک ممنوع میباشد مانند نقایص اکسیداسیون اسیدهاي چرب، کمبود پیرووات کربوکسیلاز، کمبود اولیه کارنیتین، پورفیري و بسیاري از بیماریهای میتوکندریال. برخی علائم نیز از جمله افزایش تشنگی، خشکی دهان، تکرر ادرار و کاهش گرسنگی یا اشتها نشاندهنده ورود به کتوز هستند.

این کار به جهت سلامتی خود فرد گرفته میشود و توصیه ما هم این است که در صورتی که تجربه بیماری یا شرایط خاصی که در ادامه اشاره میکنیم دارید، از گرفتن رژیم کتوژنیک پرهیز کنید. اگر چنین اتفاقی ادامهدار باشد، ما دچار عدم تعادل هورمونی، قند خون بالا، از دست دادن بافت عضلانی، میل جنسی کم و فرسودگی شغلی خواهیم شد. است. تحقیقات نشان داده است که این رژیم بیشتر از رژیم های کم چربی توصیه می شود و بدون شمردن کالری ها و مقدار غذای مصرفی وزن کم می کنید. آیا در کتو چربی سوزی بیشتر میشود؟ شما عضو خبرنامه دکتر کرمانی در موپُن شدید.